2009/05/17

【恋愛英会話】 愛の終わり編

恋愛に役に立つかもしれない英会話です。
一度は永遠の愛を誓っても、その愛が終わるときもありますね。
そんなときの表現です。

●話があるの。
 話があるんだ。
I need to talk to you.

●あなたのこともう愛してない。
I do not love you any more.

●愛してたよ。
 愛してたわ。
I loved you.
過去形です。これを言われたら修復不可能だと思います。

●幸せじゃないの。
I am not happy.

●潮時だよ。
It's time to say good bye.

●僕たちは終わったんだよ。
 わたしたちは終わったのよ。
It is over.

●側にいてもあなたが遠くに感じるの。
I feel that you are far away even though we were close.

●あなたといると退屈なの。
You are boring.

●僕たちは別れた方が良いよ。
We need to break up.

●もうあなたとは関わりたくない。
I want to stay out of you any more.

●もう二度と会いたくない。
I hope I never see you.

●顔も見たくない。
Never show your face.

●全部知ってるんだからね。
I know everything.

●浮気してるでしょ?
You are having an affair, aren't you?
三股、四股のときはaffairsになるのかな~?

●言い訳なんか聞きたくないわ!
I don't wanna hear any excuses!

●わたしと別れるつもりなの?
Are you breaking up with me?

●君に飽きたんだ。
 あなたに飽きたの。
I got tired of you.
You lost your flavor.

0 コメント:

 

About Me